Melontaurheilua

Kanoottipoolo

Kanoottipoolo - tuttavallisemmin vain poolo. Poolossa kaksi joukkuetta ottaa mittaa toisistaan, kontakti on sallittua ja vauhti on taattu. Kumipintainen pallo saa kyytiä, kun kymmenen pelaajaa survotaan kajakkeinen uima-altaan kokoiseen tilaan ja puhalletaan pilliin.

Rata- ja maratonmelonta

Rata- ja maratonmelonta ovat lajeja, joissa perusajatuksena on meloa tietty kilpailumatka mahdollisimman nopeasti ja ehtiä maaliin ennen muita kilpailijoita. Varusteet ja suoritustekniikka ovat kummassakin lajissa lähes identtiset. Monet urheilijat kilpailevatkin molemmissa lajissa.

Merimelojat on yksi Suomen menestyneimmistä seuroista niin radalla kuin maratonilla. Maratonilla Merimelojat on ollut viime vuosina Suomen paras seura, radallakin yksi kärkiseuroista. Kotimaan kilpailuiden lisäksi seuran urheilijat kilpailevat säännöllisesti ulkomailla. Seuran urheilijoita on vakituisesti mukana myös MM-, EM-, PM- ja maailmancup-kilpailuissa.

Koskimelonta

Merimelojien koskitoimintaan kuuluu kilpailuihin osallistumista sekä sellaisten järjestämistä, lajiesittelyjä, yhteisiä harjoituksia ja koskireissuja sekä seuran jäsenten kouluttamista.

Koskimelonnan eri lajeja voi harrastaa niin huvikseen, kuin kilpailumielessäkin. Uutena melojanakin lajiin pääsee hyvin käsiksi. Seuramme koskimelojien mukana on hyvä tutustua koskimelontaan. Luonnollisestikin perusmelontatekniikan tulee olla hallussa tasaisella vedellä.

Sup-lautailu

Sup-lautailua (lyhenne sanoista Stand up paddling) eli suppailua harrastetaan laudan päällä seisten. Aloitteleva suppailija voi meloa myös polvillaan.